tisdag 7 maj 2013

Edinburgh

Nu på fredag (10:e maj 2013) ska ett gäng från min klass åka på en studieresa till Edinburgh, Skottland. Jag har nämnt det tidigare, men visste inte så mycket detaljer då. Resan organiseras av en av undergrupperna till BRINN, nämligen resegruppen.

Av totalt 30 studenter är vi 15 (tror jag) som ska på resan. Att åka är helt frivilligt och universitet står inte för några kostnader. Totalt per person kommer det att kosta ca 4500 kr. Vi åker dit den 10:e och flyger hem igen den 14:e, en liten lagom resa helt enkelt.

Resegruppen har ordnat biljetter och boende och planerat studiebesök på plats mm. Vi kommer att besöka universitetet och kika på hur deras labblokaler ser ut. Jag tror också att ett besök på konsultföretaget WSP är inplanerat.

Finansieringen är i grunden uppstyrd av resegruppen. De samlar in olika jobb till oss i klassen. Vi får sedan utföra dessa jobb för att dra ihop pengar, frivilligt även det så klart. Vi har informerat gymnasieelever, anordnat branschkvällar, gjort i ordning montrar och lagt ut golv inför en mässa, med flera. Vi har fått ihop en hel del jobb och finansieringen är i stort sett klar nu. Vi har också sökt pengar från kåren och från universitetet (vad jag tidigare menade var alltså att universitetet inte ordnar något med resan och vi är inte garanterade några pengar, men vi söker och hoppas på att få).

Det är skoj med ett litet avbrott från de vanliga studierna och skönt att resa iväg några dagar. Jag ligger också i fas med alla projekt i skolan, så det är skönt att slippa stressa med något nu inför själva resan. Förmiddagen kommer att spenderas på att skriva klart labbrapporten, se tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar